4 Ocak 2015 Pazar

2014 Özet ve Arı Sütü

Eskiden az kovanım varken blog yazmaya daha fazla zaman ayırır ve düzenli blog yazmayan arıcılara kızardım. Ama zamanla gördüm ki, arı sayısı artınca bloğu güncel tutmak zorlaşıyor.
...
Gelelim kısaca 2014'te neler yaptığıma...
Değişen pek bir şey olmadı. Sadece arılıkta bir kulübe sahibi olmanın ne kadar güzel ve keyifli birşey olduğunu anladım.
Yine ana arı ürettim, hem kendi ihtiyacımı, hem de arkadaşlarımın ihtiyacını karşıladım. İyi sayılabilecek oran da bal aldım. Veeeee benim için en büyük adım, arı sütü üretimine başlamak oldu.
 İlk günler takımlar yeniydi ve kabul oranlarımız düşüktü.


 Zamanla kabul oranlarımız arttı tabi.

 Bu işte en büyük yardımcılarım sevgili eşim

 ve sevgili baldızımdı.

 Bu işin dantel gibi, iğne oyası yapmak gibi ince zanaat olduğunu bizzat yaşayarak öğrendim.
 Gün geldi, yetişemedik, kolları sıvayıp aşı işlemine yardım ettim.
 İşte doğanın mucizesi,... ARI SÜTÜ ....
 Her sabah erkenden buzdolabımızla arılığa geldik, ürettiğimiz süt bozulmasın diye soğuk zincire özen gösterdik.
 Kahvaltımız genelde kulübede atıştırdığımız şeyler oldu....
 Tabi her şey dört dörtlük değildi,... ara sıra gözden kaçırdığımız yaramaz kovanlar da oldu...
...
Ve Aralık 2014
Varroayla etkin mücadele kapsamında oksalik asit buharlaştırdık.
....
Not: Bloğumu bundan sonra yeni bir adrese taşımayı düşünüyorum.... Daha kurumsal bir kimlik için sanırım takma ad pek uygun değil....
...
Bundan sonra daha sık yazabilmek umuduyla



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder